TC LOGO 2018 3

OFTE STILTE SPØRSMÅL Klikk på spørsmålene under for å lese mer

  • The Convention er et frivillig arrangement, og vi som jobber for TC tjener ingen penger på dette.

    Vi” består av et team satt sammen av vanlige mennesker, som kun gjør dette fordi vi er genuint interessert i å se The Convention komme til live år etter år. Vi er delt opp i forskjellige ansvarsområder: Admins, vakthold, support, game, media og kiosk.

  • Ett av våre mål er å gi ut så mye informasjon som mulig, til både deltagere og foreldre/foresatte. Dette er viktig for oss, og vi jobber stadig for å bedre våre kilder for informasjon til dere. Primær informasjon vil du kunne finne på vår hjemmeside eller vår facebook. For øvrige spørsmål kan du gjerne skrive til oss på vår facebook, og en av våre media ansvarlige vil svare på henvendelsen innen 24 timer.

  • 16. februar 2018 klokken 17.00! Det gjelder å være tidlig ute for å få de plassene man ønsker seg.

  • Det er ikke satt noen aldersgrense for å delta på The Convention, men det er greit om de som er under 16 ikke kommer alene, og at foreldre har sørget for gode rammer og regler.

    Det er dere som foreldre som kjenner deres barn best, og det er opp til dere å bestemme om deres barn kan delta. Som arrangører har vi lagt stort fokus på oppfølging med godt vakthold, men dessverre innebærer ikke dette at vi kan følge med om hvert enkelt individ sover nok, spiser regelmessig eller sørge for personlig hygiene. Derfor ber vi dere som er foreldre om å gjøre egen vurdering om deres ungdom klarer å ta vare på seg selv på disse områdene.

  • Ja! Billettene er unummererte, så det gjelder å komme så fort dørene åpner for å finne en god plass slik at alle får sitte sammen.

  • Ja! The Convention har sin egen sikkerhetsstab som er i hallen 24 timer i døgnet. Vi er et stort team av mennesker som alltid vil være synlig og tilgjengelig for våre deltagere.

    Utover dette har vi et nært samarbeid med nødetatene. Politiet er ofte til stede i eller utenfor hallen, brannstasjon ligger ikke langt unna, og all installasjon/rigg/rader er godkjent av brannvesenet.

  • The Convention som arrangør har ansvarsforsikring, men denne dekker likevel ikke skader eller tap av utstyr som den enkelte deltaker har med seg. Tyveri og skader er sjeldent, og i de fleste tilfeller av ødelagt utstyr er dette selvforskyldt. The Convention tar ikke ansvar for skader som skjer på deltakers utstyr under arrangementet, så forsikring av utstyr må hver enkelt ordne med sitt eget forsikringsselskap på forhånd av arrangementet. Skulle noe forsvinne fra plassen din, så ta kontakt med servicedisken eller sikkerhetsstaben.

    Tyveri vil bli politianmeldt.

    De siste årene har det blitt mer og mer løst utstyr som er lett å ta med seg, telefoner, tablets, bærebare datamaskiner, kamera osv, og man bør derfor være forsiktig ved å ikke la disse ligge lett tilgjengelig uten tilsyn. Som sagt: Tyveri er sjeldent, men det gjelder å sette noen forhåndsregler for seg selv, som å alltid ta med seg små bærbare objekter som mobiltelefoner og liknende, og bli kjent med menneskene du sitter ved, så det alltid er øyne som følger med plassen din.

  • Det er NULLTOLERANSE for alkohol og andre rusmidler. Blir noen tatt med dette medfører det utvisning fra arrangementet.

    Medbrakt mat, drikke og snacks er tillatt.

    Vi har også en kiosk satt opp i hallen hvor vi serverer pizza og pølser, samt brus og snacks, denne er åpen 24 timer i døgnet. I år har vi også frokost inkludert i en av våre billett typer.

    Det finnes også mange restauranter i Kristiansund, både i umiddelbar nærhet, men også som leverer til hallen. Det finnes også flere butikker i nærheten som er åpen 07.00 – 23.00 de aller fleste dagene i vinterferien. 2 butikker i nærheten har også søndagsåpent.

    Husk: 5 dager med lite søvn og energidrikker er ikke bra for noen. Det er viktig å drikke vann også. Vannkraner er tilgjengelig på flere steder i hallen, så en vannflaske er lurt å ta med seg.

  • Vi har et dedikert sove område på The Convention, men man må selv ta med seg utstyr som liggeunderlag, sovepose og pute. Det er til enhver tid sikkerhetsvakt ved sove området.

    Vi tillater ikke at folk sover mellom radene, eller foran/i nærheten av nødutganger, men å sove under plassen sin er tillatt så lenge man ikke tar opp naboene sin sin plass. Det er viktig å sove. Ingen kan eller har godt av å være våken fem døgn i strekk. Programmet til The Convention er lagt opp slik at det er en periode hver natt hvor det ikke foregår noe særlig, slik at deltakerne ikke føler de går glipp av noe ved å sove noen timer.

  • Vi er fleksible når det gjelder å finne løsninger for de som har spesielle behov. Vi har erfaring med deltakere som har hatt forskjellige typer handicap, og vi strekker oss langt for å tilrettelegge for dem. Ta kontakt med oss via facebook om du skulle ha behov for tilrettelegging.

OFTE STILTE SPØRSMÅL Klikk på spørsmålene under for å lese mer

  • The Convention er et frivillig arrangement, og vi som jobber for TC tjener ingen penger på dette.

    Vi” består av et team satt sammen av vanlige mennesker, som kun gjør dette fordi vi er genuint interessert i å se The Convention komme til live år etter år. Vi er delt opp i forskjellige ansvarsområder: Admins, vakthold, support, game, media og kiosk.

  • Ett av våre mål er å gi ut så mye informasjon som mulig, til både deltagere og foreldre/foresatte. Dette er viktig for oss, og vi jobber stadig for å bedre våre kilder for informasjon til dere. Primær informasjon vil du kunne finne på vår hjemmeside eller vår facebook. For øvrige spørsmål kan du gjerne skrive til oss på vår facebook, og en av våre media ansvarlige vil svare på henvendelsen innen 24 timer.

  • 16. februar 2018 klokken 17.00! Det gjelder å være tidlig ute for å få de plassene man ønsker seg.

  • Det er ikke satt noen aldersgrense for å delta på The Convention, men det er greit om de som er under 16 ikke kommer alene, og at foreldre har sørget for gode rammer og regler.

    Det er dere som foreldre som kjenner deres barn best, og det er opp til dere å bestemme om deres barn kan delta. Som arrangører har vi lagt stort fokus på oppfølging med godt vakthold, men dessverre innebærer ikke dette at vi kan følge med om hvert enkelt individ sover nok, spiser regelmessig eller sørge for personlig hygiene. Derfor ber vi dere som er foreldre om å gjøre egen vurdering om deres ungdom klarer å ta vare på seg selv på disse områdene.

  • Ja! Billettene er unummererte, så det gjelder å komme så fort dørene åpner for å finne en god plass slik at alle får sitte sammen.

  • Ja! The Convention har sin egen sikkerhetsstab som er i hallen 24 timer i døgnet. Vi er et stort team av mennesker som alltid vil være synlig og tilgjengelig for våre deltagere.

    Utover dette har vi et nært samarbeid med nødetatene. Politiet er ofte til stede i eller utenfor hallen, brannstasjon ligger ikke langt unna, og all installasjon/rigg/rader er godkjent av brannvesenet.

  • The Convention som arrangør har ansvarsforsikring, men denne dekker likevel ikke skader eller tap av utstyr som den enkelte deltaker har med seg. Tyveri og skader er sjeldent, og i de fleste tilfeller av ødelagt utstyr er dette selvforskyldt. The Convention tar ikke ansvar for skader som skjer på deltakers utstyr under arrangementet, så forsikring av utstyr må hver enkelt ordne med sitt eget forsikringsselskap på forhånd av arrangementet. Skulle noe forsvinne fra plassen din, så ta kontakt med servicedisken eller sikkerhetsstaben.

    Tyveri vil bli politianmeldt.

    De siste årene har det blitt mer og mer løst utstyr som er lett å ta med seg, telefoner, tablets, bærebare datamaskiner, kamera osv, og man bør derfor være forsiktig ved å ikke la disse ligge lett tilgjengelig uten tilsyn. Som sagt: Tyveri er sjeldent, men det gjelder å sette noen forhåndsregler for seg selv, som å alltid ta med seg små bærbare objekter som mobiltelefoner og liknende, og bli kjent med menneskene du sitter ved, så det alltid er øyne som følger med plassen din.

  • Det er NULLTOLERANSE for alkohol og andre rusmidler. Blir noen tatt med dette medfører det utvisning fra arrangementet.

    Medbrakt mat, drikke og snacks er tillatt.

    Vi har også en kiosk satt opp i hallen hvor vi serverer pizza og pølser, samt brus og snacks, denne er åpen 24 timer i døgnet. I år har vi også frokost inkludert i en av våre billett typer.

    Det finnes også mange restauranter i Kristiansund, både i umiddelbar nærhet, men også som leverer til hallen. Det finnes også flere butikker i nærheten som er åpen 07.00 – 23.00 de aller fleste dagene i vinterferien. 2 butikker i nærheten har også søndagsåpent.

    Husk: 5 dager med lite søvn og energidrikker er ikke bra for noen. Det er viktig å drikke vann også. Vannkraner er tilgjengelig på flere steder i hallen, så en vannflaske er lurt å ta med seg.

  • Vi har et dedikert sove område på The Convention, men man må selv ta med seg utstyr som liggeunderlag, sovepose og pute. Det er til enhver tid sikkerhetsvakt ved sove området.

    Vi tillater ikke at folk sover mellom radene, eller foran/i nærheten av nødutganger, men å sove under plassen sin er tillatt så lenge man ikke tar opp naboene sin sin plass. Det er viktig å sove. Ingen kan eller har godt av å være våken fem døgn i strekk. Programmet til The Convention er lagt opp slik at det er en periode hver natt hvor det ikke foregår noe særlig, slik at deltakerne ikke føler de går glipp av noe ved å sove noen timer.

  • Vi er fleksible når det gjelder å finne løsninger for de som har spesielle behov. Vi har erfaring med deltakere som har hatt forskjellige typer handicap, og vi strekker oss langt for å tilrettelegge for dem. Ta kontakt med oss via facebook om du skulle ha behov for tilrettelegging.

Følg oss på våre sosiale medier for bilder og filmer, oppdateringer om turneringer, dato og tid, samt øvrige opplysninger ang. The Convention. Send oss gjerne en email, eller en melding via vår facebookside, og vi gir deg gjerne svar på dine spørsmål.