TC LOGO 1080p

22. – 26. FEBRUAR 2019

22. – 26. FEBRUAR 19

Informasjon..

I Braatthallen samles rundt 300 mennesker hvert år med sine datamaskiner for å dele en felles interesse: Gamling! Vi har arrangert The Convention i over 20 år og vi legger stor vekt på at deltakeren skal føle seg trygg, inkludert og ivaretatt. Vi er opptatt av å skape et miljø hvor alle føler seg velkommen, og å skape et sted hvor man kan dele sine interesser for data og dataspill med sine venner, samtidig som man har muligheten til å bli kjent med nye mennesker med samme interesse.

The Convention varer i 5 dager, og har ingen øvre eller nedre aldersgrense. Hallen holder åpent 24 timer i døgnet under arrangementet, hvor deltaker kan komme og gå som det passer han/henne. Vi ønsker alle velkommen til Norges beste dataparty!

  • – Ta med alt du trenger for at din PC skal fungere. Du vil få tildelt én sitteplass, samt en strømkontakt og en port. Ta med en jordet skjøteledning og en nettverks kabel som er minimum 5 meter lang.

    – Sørg for å ha oppdatert antivirusprogram på din maskin, og ta med deg alle nødvendige drivere, din Windows CD og din lisenskode. Dette vil gjøre det lettere for både deg selv og for support om du skulle trenge teknisk hjelp med din datamaskin under arrangementet.

    – Husk sovepose. Det er et bevoktet sove-område tilgjengelig i salen.

    – Ta med deg penger til mat og drikke. Husk – arrangementet varer i 5 dager. Du kan fritt ta med egen mat og drikke, men det vil også være kiosk tilgjengelig døgnet rundt, hvor det blir solgt enkel mat som pølse og pizza, kullsyreholdige drikker og snacks.

    – Ta med deg bankkort, førerkort og/eller annen ID, inkludert kontakt informasjon til nærmeste pårørende i tilfelle det skulle være nødvendig å kontakte dem.

    – Husk å ta med deg alt du tok med deg inn i salen. Vi har ikke mulighet for å oppbevare hittegods, så dette vil bli kastet.

  • – Underveis, samt etter arrangementet er over; rydd plassen din. Kast søppel og lever panten din i kiosken. Dette sparer crew for mye opprydding og det er høflig å rydde etter seg.

    – Røyking er kun tillatt utenfor hallen, på oppmerkede områder. Snus skal kastes i søpla etter bruk, og ikke på gulvet.

    – The Convention har totalforbud på alkohol, ulovlige legemidler/narkotika, og vi slipper deg ikke inn i hallen om du er synlig beruset. Du kan fint komme tilbake igjen når du er edru. Er du under 18 år vil dine foreldre bli kontaktet dersom dette er tilfellet. Har du behov for medisiner, ta gjerne med resepten din for verifisering i tilfelle misforståelser skulle oppstå. Hallen og området rundt overvåkes døgnet rundt.

    – Besøkende er ikke tillatt. Arrangementet er kun for de som har gyldig billett/armbånd. Besøkende kan kjøpe et dags-pass som er gyldig i 12 timer. Unntak blir gitt til foreldre.

    – Vi har nulltoleranse for mobbing og ufin oppførsel mot andre deltakere, eller crew. Gjentatte hendelser som inkluderer mobbing eller ufin oppførsel vil føre til utestenging fra arrangementet.

Informasjon..

I Braatthallen samles rundt 300 mennesker hvert år med sine datamaskiner for å dele en felles interesse: Gamling! Vi har arrangert The Convention i over 20 år og vi legger stor vekt på at deltakeren skal føle seg trygg, inkludert og ivaretatt. Vi er opptatt av å skape et miljø hvor alle føler seg velkommen, og å skape et sted hvor man kan dele sine interesser for data og dataspill med sine venner, samtidig som man har muligheten til å bli kjent med nye mennesker med samme interesse.

The Convention varer i 5 dager, og har ingen øvre eller nedre aldersgrense. Hallen holder åpent 24 timer i døgnet under arrangementet, hvor deltaker kan komme og gå som det passer han/henne. Vi ønsker alle velkommen til Norges beste dataparty!

  • – Ta med alt du trenger for at din PC skal fungere. Du vil få tildelt én sitteplass, samt en strømkontakt og en port. Ta med en jordet skjøteledning og en nettverks kabel som er minimum 5 meter lang.

    – Sørg for å ha oppdatert antivirusprogram på din maskin, og ta med deg alle nødvendige drivere, din Windows CD og din lisenskode. Dette vil gjøre det lettere for både deg selv og for support om du skulle trenge teknisk hjelp med din datamaskin under arrangementet.

    – Husk sovepose. Det er et bevoktet sove-område tilgjengelig i salen.

    – Ta med deg penger til mat og drikke. Husk – arrangementet varer i 5 dager. Du kan fritt ta med egen mat og drikke, men det vil også være kiosk tilgjengelig døgnet rundt, hvor det blir solgt enkel mat som pølse og pizza, kullsyreholdige drikker og snacks.

    – Ta med deg bankkort, førerkort og/eller annen ID, inkludert kontakt informasjon til nærmeste pårørende i tilfelle det skulle være nødvendig å kontakte dem.

    – Husk å ta med deg alt du tok med deg inn i salen. Vi har ikke mulighet for å oppbevare hittegods, så dette vil bli kastet.

  • – Underveis, samt etter arrangementet er over; rydd plassen din. Kast søppel og lever panten din i kiosken. Dette sparer crew for mye opprydding og det er høflig å rydde etter seg.

    – Røyking er kun tillatt utenfor hallen, på oppmerkede områder. Snus skal kastes i søpla etter bruk, og ikke på gulvet.

    – The Convention har totalforbud på alkohol, ulovlige legemidler/narkotika, og vi slipper deg ikke inn i hallen om du er synlig beruset. Du kan fint komme tilbake igjen når du er edru. Er du under 18 år vil dine foreldre bli kontaktet dersom dette er tilfellet. Har du behov for medisiner, ta gjerne med resepten din for verifisering i tilfelle misforståelser skulle oppstå. Hallen og området rundt overvåkes døgnet rundt.

    – Besøkende er ikke tillatt. Arrangementet er kun for de som har gyldig billett/armbånd. Besøkende kan kjøpe et dags-pass som er gyldig i 12 timer. Unntak blir gitt til foreldre.

    – Vi har nulltoleranse for mobbing og ufin oppførsel mot andre deltakere, eller crew. Gjentatte hendelser som inkluderer mobbing eller ufin oppførsel vil føre til utestenging fra arrangementet.

Sikkerhet..

Sikkerhet er viktig for oss! Hallen har vakthold 24 timer i døgnet under hele arrangementet. Ved betaling vil deltakeren få tildelt et elektronisk armbånd som må scannes inn og ut hver gang man ankommer eller forlater hallen. Dette er ikke bare for å holde uvedkommende ute, men også for å til enhver tid ha en oppdatert liste om hvem som befinner seg i salen om noe skulle oppstå. Vi har et godt samarbeid med nødetatene, og fra tid til annen vil man observere politi i eller utenfor hallen.

The Convention er et alkoholfritt arrangement med nulltoleranse for alkohol og andre rusmidler. Å bli tatt med dette vil føre til utestenging fra arrangementet. Billett vil ikke bli refundert.

Sikkerhet..

Sikkerhet er viktig for oss! Hallen har vakthold 24 timer i døgnet under hele arrangementet. Ved betaling vil deltakeren få tildelt et elektronisk armbånd som må scannes inn og ut hver gang man ankommer eller forlater hallen. Dette er ikke bare for å holde uvedkommende ute, men også for å til enhver tid ha en oppdatert liste om hvem som befinner seg i salen om noe skulle oppstå. Vi har et godt samarbeid med nødetatene, og fra tid til annen vil man observere politi i eller utenfor hallen.

The Convention er et alkoholfritt arrangement med nulltoleranse for alkohol og andre rusmidler. Å bli tatt med dette vil føre til utestenging fra arrangementet. Billett vil ikke bli refundert.

IMG_8216
IMG_9275
IMG_1161
IMG_8216
  • Har du barn under 18 år som deltar på The Convention? Ingen problem! Vi svarer på alle dine spørsmål; det du ikke finner svar på her kan du fritt spørre oss ut om på vår facebook. Som forelder har du tilgang til å komme inn i salen for å hjelpe, levere, hente eller sjekke at alt står bra til underveis.

  • The Convention er et frivillig arrangement, og vi som jobber for TC tjener ingen penger på dette.

    Vi” består av et team satt sammen av vanlige mennesker, som kun gjør dette fordi vi er genuint interessert i å se The Convention komme til live år etter år. Vi er delt opp i forskjellige ansvarsområder: Admins, vakthold, support, game, media og kiosk.

  • Vi er fleksible når det gjelder å finne løsninger for de som har spesielle behov. Vi har erfaring med deltakere som har hatt forskjellige typer handikap, og vi strekker oss langt for å tilrettelegge for dem. Ta kontakt med oss via facebook om du skulle ha behov for tilrettelegging.

    Vi godtar ledsagerbevis.

  • Det er ikke satt noen aldersgrense for å delta på The Convention, men det er greit om de som er under 16 ikke kommer alene, og at foreldre har sørget for gode rammer og regler.

    Det er dere som foreldre som kjenner deres barn best, og det er opp til dere å bestemme om deres barn kan delta. Som arrangører har vi lagt stort fokus på oppfølging med godt vakthold, men dessverre innebærer ikke dette at vi kan følge med om hvert enkelt individ sover nok, spiser regelmessig eller sørge for personlig hygiene. Derfor ber vi dere som er foreldre om å gjøre egen vurdering om deres ungdom klarer å ta vare på seg selv på disse områdene.

  • Ja! The Convention har sin egen sikkerhetsstab som er i hallen 24 timer i døgnet. Vi er et stort team av mennesker som alltid vil være synlig og tilgjengelig for våre deltagere.
    Utover dette har vi et nært samarbeid med nødetatene. Politiet er ofte til stede i eller utenfor hallen, brannstasjon ligger ikke langt unna, og all installasjon/rigg/rader er godkjent av brannvesenet.

  • The Convention som arrangør har ansvarsforsikring, men denne dekker likevel ikke skader eller tap av utstyr som den enkelte deltaker har med seg. Tyveri og skader er sjeldent, og i de fleste tilfeller av ødelagt utstyr er dette selvforskyldt. The Convention tar ikke ansvar for skader som skjer på deltakers utstyr under arrangementet, så forsikring av utstyr må hver enkelt ordne med sitt eget forsikringsselskap på forhånd av arrangementet. Skulle noe forsvinne fra plassen din, så ta kontakt med servicedisken eller sikkerhetsstaben.
    Tyveri vil bli politianmeldt.
    De siste årene har det blitt mer og mer løst utstyr som er lett å ta med seg, telefoner, tablets, bærebare datamaskiner, kamera osv, og man bør derfor være forsiktig ved å ikke la disse ligge lett tilgjengelig uten tilsyn. Som sagt: Tyveri er sjeldent, men det gjelder å sette noen forhåndsregler for seg selv, som å alltid ta med seg små bærbare objekter som mobiltelefoner og liknende, og bli kjent med menneskene du sitter ved, så det alltid er øyne som følger med plassen din.

  • Ja! Billettene er unummererte, så det gjelder å komme så fort dørene åpner for å finne en god plass slik at alle får sitte sammen.

  • Det er NULLTOLERANSE for alkohol og andre rusmidler. Blir noen tatt med dette medfører det utvisning fra arrangementet.

    Medbrakt mat, drikke og snacks er tillatt.

    Vi har også en kiosk satt opp i hallen hvor vi serverer pizza og pølser, samt brus og snacks, denne er åpen 24 timer i døgnet. I år har vi også frokost inkludert i en av våre billett typer.

    Det finnes også mange restauranter i Kristiansund, både i umiddelbar nærhet, men også som leverer til hallen. Det finnes også flere butikker i nærheten som er åpen 07.00 – 23.00 de aller fleste dagene i vinterferien. 2 butikker i nærheten har også søndagsåpent.

    Husk: 5 dager med lite søvn og energidrikker er ikke bra for noen. Det er viktig å drikke vann også. Vannkraner er tilgjengelig på flere steder i hallen, så en vannflaske er lurt å ta med seg.

  • Vi har et dedikert sove område på The Convention, men man må selv ta med seg utstyr som liggeunderlag, sovepose og pute. Det er til enhver tid sikkerhetsvakt ved sove området.

    Vi tillater ikke at folk sover mellom radene, eller foran/i nærheten av nødutganger, men å sove under plassen sin er tillatt så lenge man ikke tar opp naboene sin sin plass. Det er viktig å sove. Ingen kan eller har godt av å være våken fem døgn i strekk. Programmet til The Convention er lagt opp slik at det er en periode hver natt hvor det ikke foregår noe særlig, slik at deltakerne ikke føler de går glipp av noe ved å sove noen timer.

  • Braatthallen er en idrettsarena, så det er dusjer og toaletter tilgjengelig. Disse blir jevnlig vasket og etterfylt med såpe og papir. Sjampo og håndkle må man stå for selv. Dusjene er låst til enhver tid, så trenger du en dusj så snakk med noen i servicedisken for å få tildelt nøkkel.

Ofte stilte spørsmål..

Ofte stilte spørsmål..

  • Har du barn under 18 år som deltar på The Convention? Ingen problem! Vi svarer på alle dine spørsmål; det du ikke finner svar på her kan du fritt spørre oss ut om på vår facebook. Som forelder har du tilgang til å komme inn i salen for å hjelpe, levere, hente eller sjekke at alt står bra til underveis.

  • The Convention er et frivillig arrangement, og vi som jobber for TC tjener ingen penger på dette.

    Vi” består av et team satt sammen av vanlige mennesker, som kun gjør dette fordi vi er genuint interessert i å se The Convention komme til live år etter år. Vi er delt opp i forskjellige ansvarsområder: Admins, vakthold, support, game, media og kiosk.

  • Ja! The Convention har sin egen sikkerhetsstab som er i hallen 24 timer i døgnet. Vi er et stort team av mennesker som alltid vil være synlig og tilgjengelig for våre deltagere.
    Utover dette har vi et nært samarbeid med nødetatene. Politiet er ofte til stede i eller utenfor hallen, brannstasjon ligger ikke langt unna, og all installasjon/rigg/rader er godkjent av brannvesenet.

  • Vi er fleksible når det gjelder å finne løsninger for de som har spesielle behov. Vi har erfaring med deltakere som har hatt forskjellige typer handikap, og vi strekker oss langt for å tilrettelegge for dem. Ta kontakt med oss via facebook om du skulle ha behov for tilrettelegging.

    Vi godtar ledsagerbevis.

  • Det er ikke satt noen aldersgrense for å delta på The Convention, men det er greit om de som er under 16 ikke kommer alene, og at foreldre har sørget for gode rammer og regler.

    Det er dere som foreldre som kjenner deres barn best, og det er opp til dere å bestemme om deres barn kan delta. Som arrangører har vi lagt stort fokus på oppfølging med godt vakthold, men dessverre innebærer ikke dette at vi kan følge med om hvert enkelt individ sover nok, spiser regelmessig eller sørge for personlig hygiene. Derfor ber vi dere som er foreldre om å gjøre egen vurdering om deres ungdom klarer å ta vare på seg selv på disse områdene.

  • The Convention som arrangør har ansvarsforsikring, men denne dekker likevel ikke skader eller tap av utstyr som den enkelte deltaker har med seg. Tyveri og skader er sjeldent, og i de fleste tilfeller av ødelagt utstyr er dette selvforskyldt. The Convention tar ikke ansvar for skader som skjer på deltakers utstyr under arrangementet, så forsikring av utstyr må hver enkelt ordne med sitt eget forsikringsselskap på forhånd av arrangementet. Skulle noe forsvinne fra plassen din, så ta kontakt med servicedisken eller sikkerhetsstaben.
    Tyveri vil bli politianmeldt.
    De siste årene har det blitt mer og mer løst utstyr som er lett å ta med seg, telefoner, tablets, bærebare datamaskiner, kamera osv, og man bør derfor være forsiktig ved å ikke la disse ligge lett tilgjengelig uten tilsyn. Som sagt: Tyveri er sjeldent, men det gjelder å sette noen forhåndsregler for seg selv, som å alltid ta med seg små bærbare objekter som mobiltelefoner og liknende, og bli kjent med menneskene du sitter ved, så det alltid er øyne som følger med plassen din.

  • Ja! Billettene er unummererte, så det gjelder å komme så fort dørene åpner for å finne en god plass slik at alle får sitte sammen.

  • Vi har et dedikert sove område på The Convention, men man må selv ta med seg utstyr som liggeunderlag, sovepose og pute. Det er til enhver tid sikkerhetsvakt ved sove området.

    Vi tillater ikke at folk sover mellom radene, eller foran/i nærheten av nødutganger, men å sove under plassen sin er tillatt så lenge man ikke tar opp naboene sin sin plass. Det er viktig å sove. Ingen kan eller har godt av å være våken fem døgn i strekk. Programmet til The Convention er lagt opp slik at det er en periode hver natt hvor det ikke foregår noe særlig, slik at deltakerne ikke føler de går glipp av noe ved å sove noen timer.

  • Det er NULLTOLERANSE for alkohol og andre rusmidler. Blir noen tatt med dette medfører det utvisning fra arrangementet.

    Medbrakt mat, drikke og snacks er tillatt.

    Vi har også en kiosk satt opp i hallen hvor vi serverer pizza og pølser, samt brus og snacks, denne er åpen 24 timer i døgnet. I år har vi også frokost inkludert i en av våre billett typer.

    Det finnes også mange restauranter i Kristiansund, både i umiddelbar nærhet, men også som leverer til hallen. Det finnes også flere butikker i nærheten som er åpen 07.00 – 23.00 de aller fleste dagene i vinterferien. 2 butikker i nærheten har også søndagsåpent.

    Husk: 5 dager med lite søvn og energidrikker er ikke bra for noen. Det er viktig å drikke vann også. Vannkraner er tilgjengelig på flere steder i hallen, så en vannflaske er lurt å ta med seg.

  • Braatthallen er en idrettsarena, så det er dusjer og toaletter tilgjengelig. Disse blir jevnlig vasket og etterfylt med såpe og papir. Sjampo og håndkle må man stå for selv. Dusjene er låst til enhver tid, så trenger du en dusj så snakk med noen i servicedisken for å få tildelt nøkkel.

LIK OG FØLG OSS!

Vi oppdaterer våre sosiale medier med informasjon og bilder både før og under arrangementet, samt svarer på eventuelle spørsmål dere måtte ha. Kontakt oss via vår facebook og vi svarer gjerne på dine spørsmål!

LIK OG FØLG OSS!

Vi oppdaterer våre sosiale medier med informasjon og bilder både før og under arrangementet, samt svarer på eventuelle spørsmål dere måtte ha. Kontakt oss via vår facebook og vi svarer gjerne på dine spørsmål!