TC LOGO 1080p

Informasjon..

I Braatthallen samles rundt 300 mennesker hvert år med sine datamaskiner for å dele en felles interesse: Gaming! Vi har arrangert The Convention i over 20 år og vi legger stor vekt på at deltakeren skal føle seg trygg, inkludert og ivaretatt. Vi er opptatt av å skape et miljø hvor alle føler seg velkommen, og å skape et sted hvor man kan dele sine interesser for data og dataspill med sine venner, samtidig som man har muligheten til å bli kjent med nye mennesker med samme interesse.

The Convention varer i 5 dager, og har ingen øvre eller nedre aldersgrense. Vi har forskjellige billett typer tilgjengelig. Hallen holder åpent 24 timer i døgnet under arrangementet, hvor deltaker kan komme og gå når de selv måtte ønske.

Vi ønsker alle velkommen til Norges beste dataparty!

I Braatthallen under The Convention har vi en kiosk med flott utvalg av mat, drikke og snacks, tilknyttet har vi et lite spiseområde hvor man kan sette seg ned for å spise og slå av en prat med kjente og ukjente. I nærheten av kiosk har vi et bevoktet soveområde med tjukkaser hvor man fint kan ta med seg en sovepose og en pute for å hvile litt mellom slagene. Vi har også samarbeid med Elkjøp som har en liten butikk i hallen med et godt utvalg av datautstyr og kule nyheter.

I år har vi også gleden av å ha MOT med oss i hallen, hvor de får satt opp et flott lite telt hvor deltakere kan komme for råd og veiledning eller bare for å slå av en uforpliktet prat. MOT er opptatt av at alle skal føle seg inkludert og ivaretatt, og vi i The Convention er veldig glade for å ha MOT på laget!

I år tar også spillklubben turen innom The Convention, og spillklubben vil sette opp bord og plasser til alle som ønsker å komme seg bort fra datamaskinen for å spille spill på gammeldags vis! Her kan man delta på alt fra Dungeons and dragons, til Ludo og Munchkin m.m. Mange morsomme brettspill å velge mellom. Absolutt verd å ta turen innom spillklubben om man ønsker å komme seg opp og bort fra skjermen for å spille brettspill med gamle eller nye fjes.

På The Convention..

  • – Ta med alt du trenger for at din PC skal fungere. Du vil få tildelt én sitteplass, samt en strømkontakt og en port. Ta med en jordet skjøteledning og en nettverks kabel som er minimum 5 meter lang.

    – Sørg for å ha oppdatert antivirusprogram på din maskin, og ta med deg alle nødvendige drivere, din Windows CD og din lisenskode. Dette vil gjøre det lettere for både deg selv og for support om du skulle trenge teknisk hjelp med din datamaskin under arrangementet.

    – Husk sovepose. Det er et bevoktet sove-område tilgjengelig i salen.

    – Ta med deg penger til mat og drikke. Husk – arrangementet varer i 5 dager. Du kan fritt ta med egen mat og drikke, men det vil også være kiosk tilgjengelig døgnet rundt, hvor det blir solgt enkel mat som pølse og pizza, kullsyreholdige drikker og snacks.

    – Ta med deg bankkort, førerkort og/eller annen ID, inkludert kontakt informasjon til nærmeste pårørende i tilfelle det skulle være nødvendig å kontakte dem.

    – Husk å ta med deg alt du tok med deg inn i salen. Vi har ikke mulighet for å oppbevare hittegods, så dette vil bli kastet.

  • – Underveis, samt etter arrangementet er over; rydd plassen din. Kast søppel og lever panten din i kiosken. Dette sparer crew for mye opprydding og det er høflig å rydde etter seg.

    – Røyking er kun tillatt utenfor hallen, på oppmerkede områder. Snus skal kastes i søpla etter bruk, og ikke på gulvet.

    – The Convention har totalforbud på alkohol, ulovlige legemidler/narkotika, og vi slipper deg ikke inn i hallen om du er synlig beruset. Du kan fint komme tilbake igjen når du er edru. Er du under 18 år vil dine foreldre bli kontaktet dersom dette er tilfellet. Har du behov for medisiner, ta gjerne med resepten din for verifisering i tilfelle misforståelser skulle oppstå. Hallen og området rundt overvåkes døgnet rundt.

    – Besøkende er ikke tillatt. Arrangementet er kun for de som har gyldig billett/armbånd. Besøkende kan kjøpe et dags-pass som er gyldig i 12 timer. Unntak blir gitt til foreldre.

    – Vi har nulltoleranse for mobbing og ufin oppførsel mot andre deltakere, eller crew. Gjentatte hendelser som inkluderer mobbing eller ufin oppførsel vil føre til utestenging fra arrangementet.

Sikkerhet..

Sikkerhet er viktig for oss! Hallen har vakthold 24 timer i døgnet under hele arrangementet. Ved betaling vil deltakeren få tildelt et elektronisk armbånd som må scannes inn og ut hver gang man ankommer eller forlater hallen. Dette er ikke bare for å holde uvedkommende ute, men også for å til enhver tid ha en oppdatert liste om hvem som befinner seg i salen om noe skulle oppstå. Vi har et godt samarbeid med nødetatene, og fra tid til annen vil man observere politi i eller utenfor hallen.

The Convention er et alkoholfritt arrangement med nulltoleranse for alkohol og andre rusmidler. Å bli tatt med dette vil føre til utestenging fra arrangementet. Billett vil ikke bli refundert.

Informasjon..

I Braatthallen samles rundt 300 mennesker hvert år med sine datamaskiner for å dele en felles interesse: Gaming! Vi har arrangert The Convention i over 20 år og vi legger stor vekt på at deltakeren skal føle seg trygg, inkludert og ivaretatt. Vi er opptatt av å skape et miljø hvor alle føler seg velkommen, og å skape et sted hvor man kan dele sine interesser for data og dataspill med sine venner, samtidig som man har muligheten til å bli kjent med nye mennesker med samme interesse.

The Convention varer i 5 dager, og har ingen øvre eller nedre aldersgrense. Vi har forskjellige billett typer tilgjengelig. Hallen holder åpent 24 timer i døgnet under arrangementet, hvor deltaker kan komme og gå når de selv måtte ønske.

Vi ønsker alle velkommen til Norges beste dataparty!

På The Convention..

I Braatthallen under The Convention har vi en kiosk med flott utvalg av mat, drikke og snacks, tilknyttet har vi et lite spiseområde hvor man kan sette seg ned for å spise og slå av en prat med kjente og ukjente. I nærheten av kiosk har vi et bevoktet soveområde med tjukkaser hvor man fint kan ta med seg en sovepose og en pute for å hvile litt mellom slagene. Vi har også samarbeid med Elkjøp som har en liten butikk i hallen med et godt utvalg av datautstyr og kule nyheter.

I år har vi også gleden av å ha MOT med oss i hallen, hvor de får satt opp et flott lite telt hvor deltakere kan komme for råd og veiledning eller bare for å slå av en uforpliktet prat. MOT er opptatt av at alle skal føle seg inkludert og ivaretatt, og vi i The Convention er veldig glade for å ha MOT på laget!

I år tar også spillklubben turen innom The Convention, og spillklubben vil sette opp bord og plasser til alle som ønsker å komme seg bort fra datamaskinen for å spille spill på gammeldags vis! Her kan man delta på alt fra Dungeons and dragons, til Ludo og Munchkin m.m. Mange morsomme brettspill å velge mellom. Absolutt verd å ta turen innom spillklubben om man ønsker å komme seg opp og bort fra skjermen for å spille brettspill med gamle eller nye fjes.

  • – Ta med alt du trenger for at din PC skal fungere. Du vil få tildelt én sitteplass, samt en strømkontakt og en port. Ta med en jordet skjøteledning og en nettverks kabel som er minimum 5 meter lang.

    – Sørg for å ha oppdatert antivirusprogram på din maskin, og ta med deg alle nødvendige drivere, din Windows CD og din lisenskode. Dette vil gjøre det lettere for både deg selv og for support om du skulle trenge teknisk hjelp med din datamaskin under arrangementet.

    – Husk sovepose. Det er et bevoktet sove-område tilgjengelig i salen.

    – Ta med deg penger til mat og drikke. Husk – arrangementet varer i 5 dager. Du kan fritt ta med egen mat og drikke, men det vil også være kiosk tilgjengelig døgnet rundt, hvor det blir solgt enkel mat som pølse og pizza, kullsyreholdige drikker og snacks.

    – Ta med deg bankkort, førerkort og/eller annen ID, inkludert kontakt informasjon til nærmeste pårørende i tilfelle det skulle være nødvendig å kontakte dem.

    – Husk å ta med deg alt du tok med deg inn i salen. Vi har ikke mulighet for å oppbevare hittegods, så dette vil bli kastet.

  • – Underveis, samt etter arrangementet er over; rydd plassen din. Kast søppel og lever panten din i kiosken. Dette sparer crew for mye opprydding og det er høflig å rydde etter seg.

    – Røyking er kun tillatt utenfor hallen, på oppmerkede områder. Snus skal kastes i søpla etter bruk, og ikke på gulvet.

    – The Convention har totalforbud på alkohol, ulovlige legemidler/narkotika, og vi slipper deg ikke inn i hallen om du er synlig beruset. Du kan fint komme tilbake igjen når du er edru. Er du under 18 år vil dine foreldre bli kontaktet dersom dette er tilfellet. Har du behov for medisiner, ta gjerne med resepten din for verifisering i tilfelle misforståelser skulle oppstå. Hallen og området rundt overvåkes døgnet rundt.

    – Besøkende er ikke tillatt. Arrangementet er kun for de som har gyldig billett/armbånd. Besøkende kan kjøpe et dags-pass som er gyldig i 12 timer. Unntak blir gitt til foreldre.

    – Vi har nulltoleranse for mobbing og ufin oppførsel mot andre deltakere, eller crew. Gjentatte hendelser som inkluderer mobbing eller ufin oppførsel vil føre til utestenging fra arrangementet.

Sikkerhet..

Sikkerhet er viktig for oss! Hallen har vakthold 24 timer i døgnet under hele arrangementet. Ved betaling vil deltakeren få tildelt et elektronisk armbånd som må scannes inn og ut hver gang man ankommer eller forlater hallen. Dette er ikke bare for å holde uvedkommende ute, men også for å til enhver tid ha en oppdatert liste om hvem som befinner seg i salen om noe skulle oppstå. Vi har et godt samarbeid med nødetatene, og fra tid til annen vil man observere politi i eller utenfor hallen.

The Convention er et alkoholfritt arrangement med nulltoleranse for alkohol og andre rusmidler. Å bli tatt med dette vil føre til utestenging fra arrangementet. Billett vil ikke bli refundert.

IMG_8216
IMG_9275
IMG_1161

LIK OG FØLG OSS!

Vi oppdaterer våre sosiale medier med informasjon og bilder både før og under arrangementet, samt svarer på eventuelle spørsmål dere måtte ha. Kontakt oss via vår facebook og vi svarer gjerne på dine spørsmål!

LIK OG FØLG OSS!

Vi oppdaterer våre sosiale medier med informasjon og bilder både før og under arrangementet, samt svarer på eventuelle spørsmål dere måtte ha. Kontakt oss via vår facebook og vi svarer gjerne på dine spørsmål!