TC LOGO 1080p
14. – 18. februar 2020, Braatthallen, Kristiansund

Informasjon til foreldre og foresatte

Til foreldre/foresatte

The Convention er et dataparty som arrangeres i Braatthallen i Kristiansund. The Convention (ofte forkortet til TC) har blitt arrangert hvert år siden 1996 og drives utelukkende av frivillige. Som arrangør av Norges nest største dataparty legger vi stor vekt på trivsel og sikkerhet for våre deltakere; og vi jobber stadig for bli enda bedre!

Under arrangementet vil deltakeren få utdelt en sitteplass m/stol (ca. 80 cm), en nettverksport og tilgang til en strømkontakt. Det er derfor nødvendig å ta med seg egen skjøteledning og en nettverkskabel som er minimum 5 meter lang. Det er også lov å ta med seg egen stol. Under arrangementet er dørene åpen hele døgnet med vakthold. Du kan lese mer om vakthold og sikkerhet lengre ned på siden.

Som forelder/foresatt har du under hele arrangementet full tilgang til salen for å sjekke at alt står bra til. Dette gjelder også hjelp til bæring av utstyr og frakt inn og ut av salen.

Kontaktinformasjon:

E-post: admin@convention.no
Daglig leder Mareno Steira: +47 994 56 634
Facebook: facebook.com/theconvention

Informasjon til foreldre og foresatte

Til foreldre/foresatte

The Convention er et dataparty som arrangeres i Braatthallen i Kristiansund. The Convention (ofte forkortet til TC) har blitt arrangert hvert år siden 1996 og drives utelukkende av frivillige. Som arrangør av Norges nest største dataparty legger vi stor vekt på trivsel og sikkerhet for våre deltakere; og vi jobber stadig for bli enda bedre!

Under arrangementet vil deltakeren få utdelt en sitteplass m/stol (ca. 80 cm), en nettverksport og tilgang til en strømkontakt. Det er derfor nødvendig å ta med seg egen skjøteledning og en nettverkskabel som er minimum 5 meter lang. Det er også lov å ta med seg egen stol. Under arrangementet er dørene åpen hele døgnet med vakthold. Du kan lese mer om vakthold og sikkerhet lengre ned på siden.

Som forelder/foresatt har du under hele arrangementet full tilgang til salen for å sjekke at alt står bra til. Dette gjelder også hjelp til bæring av utstyr og frakt inn og ut av salen.

Kontaktinformasjon:

E-post: admin@convention.no
Daglig leder Mareno Steira: +47 994 56 634
Facebook: facebook.com/theconvention

Før arrangementet

Aldersgrense
Vi har ikke satt noen aldersgrense for The Convention, men vi anbefaler at barn og ungdom under 16 år deltar sammen med eldre søsken, venner eller foresatte. Som arrangør har vi ikke mulighet til å følge opp hver enkelt deltaker. Det er viktig å passe på at ditt barn sover nok, spiser regelmessig og drikker nok veske og sørger for personlig hygiene osv. Vi ber derfor dere som foresatte å vurdere selv om ditt barn er selvstendig nok.

Spesielle behov
Vi på The Convention strekker oss langt for å tilrette legge for ditt barn ved spesielle behov. Om ditt barn trenger tilrettelegging kan du ta kontakt med oss via mail, telefon eller facebook, og vi skal jobbe sammen med deg for å finne best mulig løsning for ditt barn.
Vi godtar ledsagerbevis.

Før arrangementet

Aldersgrense
Vi har ikke satt noen aldersgrense for The Convention, men vi anbefaler at barn og ungdom under 16 år deltar sammen med eldre søsken, venner eller foresatte. Som arrangør har vi ikke mulighet til å følge opp hver enkelt deltaker. Det er viktig å passe på at ditt barn sover nok, spiser regelmessig og drikker nok veske og sørger for personlig hygiene osv. Vi ber derfor dere som foresatte å vurdere selv om ditt barn er selvstendig nok.

Spesielle behov
Vi på The Convention strekker oss langt for å tilrette legge for ditt barn ved spesielle behov. Om ditt barn trenger tilrettelegging kan du ta kontakt med oss via mail, telefon eller facebook, og vi skal jobbe sammen med deg for å finne best mulig løsning for ditt barn.
Vi godtar ledsagerbevis.

Under arrangementet

Sikkerhet under arrangementet
The Convention har egen sikkerhetstab. Sikkerhet er svært viktig for oss, og vakter vil være godt synlige og tilgjengelig i salen hele døgnet under hele arrangementet. Vi har også et godt samarbeid med nødetatene. Brannstasjonen ligger i nærheten og politiet er ofte til stede både inne og utenfor hallen.
Alle rigger og installasjoner er godkjent av brannvesenet

Tapt utstyr
The Convention som arrangør har ansvarsforsikring, men denne dekker ikke skader eller tap av utstyr som den enkelte deltaker tar med seg. The Convention tar derfor ikke ansvar tap av utstyr eller skader som skjer under arrangementet. De fleste materielle skader på deltakernes utstyr skyldes egne uhell. Forsikring av utstyr må hver enkelt deltaker ordne med sitt forsikringsselskap.

Det er svært sjeldent vi opplever at utstyr blir borte, men man bør være forsiktig med å la mobiltelefoner, kameraer og annet smått utstyr ligge uten tilsyn. Skulle noe forsvinne kan deltaker ta kontakt med sikkerhetsstaben eller annet tilgjengelig crew.

Sitteplasser og plassering
The Convention tilbyr ikke plassnummerering og man kan ikke reservere plasser. Det er dog et unntak for deltakere som kommet inn på riggelista. Riggelista har begrenset med plass (50 stk) og det er de første 50 påmeldte som vil få denne muligheten. Dette innebærer at deltaker får være med på opp-rigg dagen før arrangementet og som takk for hjelpen får deltaker lov til å reservere plass til seg selv og en venn.

Utover dette er det ikke mulig for deltakere å reservere plass. Det gjelder å være tidlig ute dagen arrangementet starter for å sikre seg de beste plassene.

Mat og drikke
Det finnes kiosk med tilhørende spiseområde i hallen som selger mat, drikke og snacks døgnet rundt under hele arrangementet. Det er vannkraner mange steder i hallen, og vi anbefaler på det sterkeste å ha med drikkeflaske og drikke mye vann!

Braatthallen ligger i gå avstand til Kristiansund sentrum, med mange butikker og restauranter i umiddelbar nærhet. Det er også en søndagsåpen Bunnpris bare 5 minutter gange fra hallen.

Alkohol og rusmidler
The Convention har nulltoleranse for alkohol og andre rusmidler. Blir noen tatt med dette medfører det utvisning fra arrangementet. Foresatte og/eller politi kan også bli kontaktet i visse tilfeller.

Søvn
The Convention setter opp et dedikert område med noen madrasser hvor deltaker sove ved behov. Området er inngjerdet og har vakthold. Vi tillater ikke at folk sover mellom radene eller at folk legger seg foran nødutganger. Alle deltakere må selv ta med utstyr for overnatting (f.eks. liggeunderlag, sovepose og pute). Det er også mulig å sove i stol eller under sin egen sitteplass så lenge man ikke er i veien for sidemann.

Programmet på TC blir lagt opp slik at det er en periode hver natt hvor det er (relativt) stille slik at deltakerne ikke føler at de går glipp av noe ved å sove.

Hygiene
Braatthallen er til daglig en idrettsarena og har derfor godt med toaletter og dusjer. Disse blir vasket jevnlig og etterfylles med såpe og papir. Deltakerne må selv ta med seg håndkle og sjampo.

Under arrangementet

Sikkerhet under arrangementet
The Convention har egen sikkerhetstab. Sikkerhet er svært viktig for oss, og vakter vil være godt synlige og tilgjengelig i salen hele døgnet under hele arrangementet. Vi har også et godt samarbeid med nødetatene. Brannstasjonen ligger i nærheten og politiet er ofte til stede både inne og utenfor hallen.
Alle rigger og installasjoner er godkjent av brannvesenet

Tapt utstyr
The Convention som arrangør har ansvarsforsikring, men denne dekker ikke skader eller tap av utstyr som den enkelte deltaker tar med seg. The Convention tar derfor ikke ansvar tap av utstyr eller skader som skjer under arrangementet. De fleste materielle skader på deltakernes utstyr skyldes egne uhell. Forsikring av utstyr må hver enkelt deltaker ordne med sitt forsikringsselskap.

Det er svært sjeldent vi opplever at utstyr blir borte, men man bør være forsiktig med å la mobiltelefoner, kameraer og annet smått utstyr ligge uten tilsyn. Skulle noe forsvinne kan deltaker ta kontakt med sikkerhetsstaben eller annet tilgjengelig crew.

Sitteplasser og plassering
The Convention tilbyr ikke plassnummerering og man kan ikke reservere plasser. Det er dog et unntak for deltakere som kommet inn på riggelista. Riggelista har begrenset med plass (50 stk) og det er de første 50 påmeldte som vil få denne muligheten. Dette innebærer at deltaker får være med på opp-rigg dagen før arrangementet og som takk for hjelpen får deltaker lov til å reservere plass til seg selv og en venn.

Utover dette er det ikke mulig for deltakere å reservere plass. Det gjelder å være tidlig ute dagen arrangementet starter for å sikre seg de beste plassene.

Mat og drikke
Det finnes kiosk med tilhørende spiseområde i hallen som selger mat, drikke og snacks døgnet rundt under hele arrangementet. Det er vannkraner mange steder i hallen, og vi anbefaler på det sterkeste å ha med drikkeflaske og drikke mye vann!

Braatthallen ligger i gå avstand til Kristiansund sentrum, med mange butikker og restauranter i umiddelbar nærhet. Det er også en søndagsåpen Bunnpris bare 5 minutter gange fra hallen.

Alkohol og rusmidler
The Convention har nulltoleranse for alkohol og andre rusmidler. Blir noen tatt med dette medfører det utvisning fra arrangementet. Foresatte og/eller politi kan også bli kontaktet i visse tilfeller.

Søvn
The Convention setter opp et dedikert område med noen madrasser hvor deltaker sove ved behov. Området er inngjerdet og har vakthold. Vi tillater ikke at folk sover mellom radene eller at folk legger seg foran nødutganger. Alle deltakere må selv ta med utstyr for overnatting (f.eks. liggeunderlag, sovepose og pute). Det er også mulig å sove i stol eller under sin egen sitteplass så lenge man ikke er i veien for sidemann.

Programmet på TC blir lagt opp slik at det er en periode hver natt hvor det er (relativt) stille slik at deltakerne ikke føler at de går glipp av noe ved å sove.

Hygiene
Braatthallen er til daglig en idrettsarena og har derfor godt med toaletter og dusjer. Disse blir vasket jevnlig og etterfylles med såpe og papir. Deltakerne må selv ta med seg håndkle og sjampo.

Annen nyttig informasjon

Hvor finner jeg mer info?
Et av målene for The Convention er å gi ut så mye informasjon som mulig, både til deltagere og foreldre/foresatte. Primær informasjonskanal før og under arrangementet vil være nettsiden og vår facebook.

Hvem kan jeg kontakte om jeg lurer på noe mer?
Finner du ikke det du lurer kan du gjerne kontakte oss via vår facebook. For svært viktige spørsmål ta gjerne kontakt med daglig leder Mareno Steira via telefon, men dette er forbeholdt tilrettelegging osv.

Vi har ikke kapasitet til å formidle kontakt med deltagere annet enn i nødstilfeller.

Tips:
Skriv ned hvor ditt barn sitter sånn at det blir enkelt for oss å finne de om noe skulle skje. Skriv ned telefonnummer til venner eller andre som skal sitte sammen med deltakeren. Sørg for å ha forsikring på utstyret deltakeren skal ha med seg. Snakk gjerne med ungdommen om personlig hygiene, søvn, og viktigheten av å drikke nok vann og få i seg skikkelig mat. Ettersom det er mange personer som sitter tett sammen over lang tid er det viktig med god personlig hygiene og å vaske seg ofte på hendene.

Annen nyttig informasjon

Hvor finner jeg mer info?
Et av målene for The Convention er å gi ut så mye informasjon som mulig, både til deltagere og foreldre/foresatte. Primær informasjonskanal før og under arrangementet vil være nettsiden og vår facebook.

Hvem kan jeg kontakte om jeg lurer på noe mer?
Finner du ikke det du lurer kan du gjerne kontakte oss via vår facebook. For svært viktige spørsmål ta gjerne kontakt med daglig leder Mareno Steira via telefon, men dette er forbeholdt tilrettelegging osv.

Vi har ikke kapasitet til å formidle kontakt med deltagere annet enn i nødstilfeller.

Tips:
Skriv ned hvor ditt barn sitter sånn at det blir enkelt for oss å finne de om noe skulle skje. Skriv ned telefonnummer til venner eller andre som skal sitte sammen med deltakeren. Sørg for å ha forsikring på utstyret deltakeren skal ha med seg. Snakk gjerne med ungdommen om personlig hygiene, søvn, og viktigheten av å drikke nok vann og få i seg skikkelig mat. Ettersom det er mange personer som sitter tett sammen over lang tid er det viktig med god personlig hygiene og å vaske seg ofte på hendene.

LIK OG FØLG!

Vi oppdaterer våre sosiale medier med informasjon og bilder både før og under arrangementet, samt svarer på eventuelle spørsmål dere måtte ha. Kontakt oss via vår facebook og vi svarer gjerne på dine spørsmål!

LIK OG FØLG!

Vi oppdaterer våre sosiale medier med informasjon og bilder både før og under arrangementet, samt svarer på eventuelle spørsmål dere måtte ha. Kontakt oss via vår facebook og vi svarer gjerne på dine spørsmål!