Informasjon 30.01.18

TC LOGO 2018 3

16. – 20. FEBRUAR 2018

Informasjon 30.01.18
Elkjøp
Spillvert

The Convention..

The Convention er et LAN arrangert i Braatthallen i Kristiansund. TC har blitt arrangert hvert år siden 1996, og utføres av frivillige helter som hvert år jobber hardt for å se arrangementet komme til liv.

Arrangementet varer i 5 dager, og dørene er åpen 24 timer i døgnet. TC har ingen aldersgrense, så her er store og små hjertelig velkommen til å ta med sin datamaskin og samle sine venner for å ta del i et inkluderende miljø, hvor man har stor sjanse for å møte mange nye mennesker med samme interesse som seg selv.

IMG_8216
IMG_9275
IMG_1161

Informasjon..

  • I Braatthallen under The Convention samles rundt 300 mennesker som alle deler samme interesse: Data! Vi har arrangert The Convention i over 20 år, og vi legger stor vekt på at både deltakeren og eventuelle foreldre skal ha tilgang til så mye informasjon om arrangementet som mulig.

    Vi som står bak The Convention er et crew satt sammen av helt vanlige mennesker som jobber på spreng for å se arrangementet komme til liv, år etter år. Vi har ingen fortjeneste i dette, og alt arbeid som blir utført er frivillig.

  • Kjøp din billett via TicketCo HER!
    Man kan også kjøpe billett i døra under hele arrangementet.

  • – Underveis, samt etter arrangementet er over; rydd plassen din. Kast søppel og lever panten din i kiosken. Dette sparer crew for mye opprydding og det er bare høflig å rydde etter seg.
    – Røyking er kun tillatt utenfor hallen, på oppmerkede områder. Snus skal kastes i søpla etter bruk, og ikke på gulvet.
    – The Convention har totalforbud på alkohol, ulovlige legemidler/narkotika, og vi slipper deg ikke inn i hallen om du er synlig beruset. Du kan fint komme tilbake igjen når du er edru. Er du under 18 år vil dine foreldre bli kontaktet dersom dette er tilfellet. Har du behov for medisiner, ta gjerne med resepten din for verifisering i tilfelle misforståelser skulle oppstå. Hallen og området rundt overvåkes døgnet rundt.
    – Besøkende er ikke tillatt. Arrangementet er kun for de som har gyldig billett/armbånd. Besøkende kan kjøpe et dags-pass som er gyldig i 12 timer. Unntak blir gitt til foreldre.
    – Vi har nulltoleranse for mobbing og generell ufin oppførsel mot deltakere, eller crew. Gjentatte hendelser som inkluderer mobbing eller ufin oppførsel vil føre til utestenging fra arrangementet.

  • – Ta med alt du trenger for at din PC skal fungere. Du vil få tildelt én sitteplass, samt en strømkontakt og en port. Ta med en jordet skjøteledning og en nettverks kabel som er minimum 5 meter lang.
    – Sørg for å ha oppdatert antivirusprogram på din maskin, og ta med deg alle nødvendige drivere, din Windows CD og din lisenskode. Dette vil gjøre det lettere for både deg selv og for support om du skulle trenge teknisk hjelp med din datamaskin under arrangementet.
    – Husk sovepose. Det er et bevoktet sove-område tilgjengelig i salen.
    – Ta med deg penger til mat og drikke. Husk – arrangementet varer i 5 dager. Du kan fritt ta med egen mat og drikke, men det vil også være kiosk tilgjengelig døgnet rundt, hvor det blir solgt enkel mat som pølse og pizza, kullsyreholdige drikker og snacks.
    – Ta med deg bankkort, førerkort og/eller annen ID, inkludert kontakt informasjon til nærmeste pårørende i tilfelle det skulle være nødvendig å kontakte dem.
    – Husk å ta med deg alt du tok med deg inn i salen. Vi har ikke mulighet for å oppbevare hittegods, så dette vil bli kastet.

  • The Convention er et frivillig arrangement, og vi som jobber for TC tjener ingen penger på dette.

    «Vi» består av et team satt sammen av vanlige mennesker, som kun gjør dette fordi vi er genuint interessert i å se The Convention komme til live år etter år. Vi er delt opp i forskjellige ansvarsområder: Admins, vakthold, support, game, media og kiosk.

  • 16. februar 2018 klokken 17.00! Det gjelder å være tidlig ute for å få de plassene man ønsker seg. Vi holder dørene åpen 24 timer i døgnet under hele arrangementet.

  • Vi er fleksible når det gjelder å finne løsninger for de som har spesielle behov. Vi har erfaring med deltakere som har hatt forskjellige typer handicap, og vi strekker oss langt for å tilrettelegge for dem. Ta kontakt med oss via facebook om du skulle ha behov for tilrettelegging.

  • Ett av våre mål er å gi ut så mye informasjon som mulig, til både deltagere og foreldre/foresatte. Dette er viktig for oss, og vi jobber stadig for å bedre våre kilder for informasjon til dere. Primær informasjon vil du kunne finne på vår hjemmeside eller vår facebook. For øvrige spørsmål kan du gjerne skrive til oss på vår facebook, og en av våre media ansvarlige vil svare på henvendelsen innen 24 timer.

  • Det er ikke satt noen aldersgrense for å delta på The Convention, men det er greit om de som er under 16 ikke kommer alene, og at foreldre har sørget for gode rammer og regler.

    Det er dere som foreldre som kjenner deres barn best, og det er opp til dere å bestemme om deres barn kan delta. Som arrangører har vi lagt stort fokus på oppfølging med godt vakthold, men dessverre innebærer ikke dette at vi kan følge med om hvert enkelt individ sover nok, spiser regelmessig eller sørge for personlig hygiene. Derfor ber vi dere som er foreldre om å gjøre egen vurdering om deres ungdom klarer å ta vare på seg selv på disse områdene.

  • The Convention som arrangør har ansvarsforsikring, men denne dekker likevel ikke skader eller tap av utstyr som den enkelte deltaker har med seg. Tyveri og skader er sjeldent, og i de fleste tilfeller av ødelagt utstyr er dette selvforskyldt. The Convention tar ikke ansvar for skader som skjer på deltakers utstyr under arrangementet, så forsikring av utstyr må hver enkelt ordne med sitt eget forsikringsselskap på forhånd av arrangementet. Skulle noe forsvinne fra plassen din, så ta kontakt med servicedisken eller sikkerhetsstaben.
    Tyveri vil bli politianmeldt.
    De siste årene har det blitt mer og mer løst utstyr som er lett å ta med seg, telefoner, tablets, bærebare datamaskiner, kamera osv, og man bør derfor være forsiktig ved å ikke la disse ligge lett tilgjengelig uten tilsyn. Som sagt: Tyveri er sjeldent, men det gjelder å sette noen forhåndsregler for seg selv, som å alltid ta med seg små bærbare objekter som mobiltelefoner og liknende, og bli kjent med menneskene du sitter ved, så det alltid er øyne som følger med plassen din.

  • Ja! The Convention har sin egen sikkerhetsstab som er i hallen 24 timer i døgnet. Vi er et stort team av mennesker som alltid vil være synlig og tilgjengelig for våre deltagere.
    Utover dette har vi et nært samarbeid med nødetatene. Politiet er ofte til stede i eller utenfor hallen, brannstasjon ligger ikke langt unna, og all installasjon/rigg/rader er godkjent av brannvesenet.

  • Det er NULLTOLERANSE for alkohol og andre rusmidler. Blir noen tatt med dette medfører det utvisning fra arrangementet.

    Medbrakt mat, drikke og snacks er tillatt.

    Vi har også en kiosk satt opp i hallen hvor vi serverer pizza og pølser, samt brus og snacks, denne er åpen 24 timer i døgnet. I år har vi også frokost inkludert i en av våre billett typer.

    Det finnes også mange restauranter i Kristiansund, både i umiddelbar nærhet, men også som leverer til hallen. Det finnes også flere butikker i nærheten som er åpen 07.00 – 23.00 de aller fleste dagene i vinterferien. 2 butikker i nærheten har også søndagsåpent.

    Husk: 5 dager med lite søvn og energidrikker er ikke bra for noen. Det er viktig å drikke vann også. Vannkraner er tilgjengelig på flere steder i hallen, så en vannflaske er lurt å ta med seg.

  • Vi har et dedikert sove område på The Convention, men man må selv ta med seg utstyr som liggeunderlag, sovepose og pute. Det er til enhver tid sikkerhetsvakt ved sove området.

    Vi tillater ikke at folk sover mellom radene, eller foran/i nærheten av nødutganger, men å sove under plassen sin er tillatt så lenge man ikke tar opp naboene sin sin plass. Det er viktig å sove. Ingen kan eller har godt av å være våken fem døgn i strekk. Programmet til The Convention er lagt opp slik at det er en periode hver natt hvor det ikke foregår noe særlig, slik at deltakerne ikke føler de går glipp av noe ved å sove noen timer.

  • Ja! Billettene er unummererte, så det gjelder å komme så fort dørene åpner for å finne en god plass slik at alle får sitte sammen.

Ofte stilte spørsmål..

IMG_8037
IMG_8134
IMG_8603

LIK OG FØLG OSS!

Vi oppdaterer våre sosiale medier med informasjon og bilder, både før og under arrangementet, samt svarer på eventuelle spørsmål dere måtte ha. Kontakt oss via vår facebook, og vi svarer gjerne på dine spørsmål!